Błędy przy budowie podjazdu

Zdarza się, że podczas budowy podjazdu nie zdajemy sobie sprawy z rzeczy, które należy wykonać. W konsekwencji mogą być później pojawiające się problemy i możliwość demontażu całego podjazdu. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy budowie podjazdu?

podjazdPierwszym, bardzo ważnym i jednocześnie częstym błędem jest brak projektu nawierzchni. Wcześniej przygotowany plan z pewnością usprawni prowadzenie robót. Zwłaszcza, jeśli wszystkie prace będziemy wykonywać samodzielnie. Innym problemem jest nieuwzględnienie przebiegu instalacji. Jeżeli jakakolwiek ma przechodzić pod nawierzchnią podjazdu, to trzeba pamiętać o wcześniejszym wykonaniu wykopów pod różnego rodzaju instalacje: elektryczną, kanalizacyjną czy sanitarną. Jeśli o tym zapomnimy, to bardzo prawdopodobne jest, że będziemy musieli później demontować podjazd i wykonywać go ponownie. Ważne jest, by wzdłuż rur instalacji gleba była dobrze ubita. W przeciwnym razie może dojść do zapadnięcia się warstwy wierzchniej. Kłopotliwy może być również niewłaściwy poziom podjazdu. Najlepiej będzie, jeśli nawierzchnia podjazdu będzie znajdować się trochę wyżej od sąsiadujących z nim rabat (nie będzie osypywała się z nich ziemia), ale będzie równo z poziomem trawnika- ułatwi nam to koszenie.

Innym błędem jest niestabilne osadzanie krawężników. Powinno się je osadzać zaraz po zagęszczeniu dna wykopu pod podjazd, a dopiero wtedy układać podbudowę. Krawężniki należy mocować na warstwie gęstego betonu. Po jego związaniu od zewnątrz obsypuje się je ziemią a od środka materiałem podbudowy.

Należy też pamiętać o zapewnieniu odpowiedniego odprowadzania wody deszczowej. Aby nie mieć problemów ze spływającą wodą, to nawierzchnię powinno się wykonać z niewielkim spadkiem, który zapewni szybkie odprowadzanie deszczówki. Istotne jest, żeby nachylenie podjazdu nie było skierowane w stronę ścian domu. Jednakże jeśli zdecydujemy się na podjazd wykonany z płyt ażurowych, to nie będziemy musieli się tym martwić. Tego typu podłoże dzięki swojej konstrukcji bardzo dobrze przepuszcza wodę do gleby, dzięki czemu nie tworzą się kałuże, a gleba jest dobrze nawodniona.

O czym również nie możemy zapomnieć, to zapewnienie odpowiednich rozmiarów podjazdu. Za mały dojazd uniemożliwi nam bowiem swobodne manewrowanie. Minimalne wymiary dla samochodu osobowego to 3 na 5 metrów. W przypadku podjazdu wyłożonego eko kratką i trawą można zdecydować się dodatkowo na ładnie wydzielające przestrzeń parkingową znaczniki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>