Eko kratka na lotniskach trawiastych

Kratki trawnikowe umacniają podłoże i zapobiegają powstawaniu nierówności na powierzchniach. Dzięki temu doskonale sprawdzają się przy podjazdach, wjazdach do garażu, na parkingach i drogach ewakuacyjnych. Dzięki swoim właściwościom świetnie sprawdzą się nawet na trawiastym lotnisku.

trawiaste-lotniskoLotniska o trawiastej nawierzchni należą bardzo często do prywatnych właścicieli oraz klubów lotniczych i są zlokalizowane w pobliżu terenów zielonych. Wylewanie w takich miejscach betonu nie tylko zniszczyłoby piękny i naturalny obraz, który otrzymujemy dzięki wysianej w kratkach trawie, ale pochłonęłoby dużo czasu. Ponadto asfaltowe podłoże pod wpływem czynników atmosferycznym dość szybko ulega niszczeniu.

Wyłożenie kratki na terenie pasów startowych technicznie nie różni się niczym od jej wykładania w miejscach przeznaczonych dla aut. Najpierw należy wytyczyć obszar, na którym ma zostać wyłożona kratka trawnikowa i przeprowadzić odpowiednie badanie gruntu, a następnie dobrać odpowiednią podbudowę. Następnie wystarczy ułożyć kratki rzędami i łączyć je zaczepami, w które są wyposażone. Aby ułatwić zadanie można używać gumowego młotka, który nie uszkodzi struktury kratek. Następnie wystarczy posiać trawę. Żeby przyspieszyć siew zaleca się stosowanie hydrowsiewu. Na granicach pasu startowego można wypełnić kratki białym kruszywem, które wyraźnie zaznaczy jego przebieg.

Na lotniskach trawiastych doskonale sprawdzą się m.in. kratki geoSYSTEM G5 max, które dzięki ściankom grubym na 5 mm wytrzymują obciążenie sięgające nawet 350 ton na metr kwadratowy. Dzięki temu pas jest odpowiednio wzmocniony i jednocześnie równy. W trakcie użytkowania nie tworzą się koleiny ani kałuże, co zwiększa bezpieczeństwo miłośników latania.

Kratkę geoSYSTEM można też z łatwością wyłożyć nawet na istniejącej już trawiastej płycie lotniska. Wystarczy wyłożyć ją odwrotnie, spodem do góry i następnie wbić ją walcem bądź zagęszczarką. W ten sposób zaoszczędzimy dużo czasu, który musielibyśmy poświęcić na wylewanie betonu czy też ponowny wysiew traw.

Drogi startowe dla awionetek i niewielkich samolotów sięgają od 240 metrów długości oraz 8 metrów szerokości na mniejszych lotniskach. Naturalna, zielona nawierzchnia na tak dużych powierzchniach będzie zdecydowanie bardziej estetyczna i mniej pracochłonna. Pas startowy zachowa swój naturalny i ekologiczny charakter komponując się z otaczającą przestrzenią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>