Odpowiednia podbudowa stanowi niejako fundament pod położenie eko kratki. Bez należytego przygotowania powierzchni nawet najdokładniej przeprowadzony montaż nie przyniesie oczekiwanego efektu ? kratki będą się zapadać, w konsekwencji czego mogą się połamać, tracąc swoje właściwości nośne. W rezultacie nawierzchnia nie sprawdzi się w praktycznym zastosowaniu, a i straci wartość wizualną. Ponadto wymagać będzie remontu, który może wręcz podwoić koszty inwestycji. Dlatego właśnie nie należy zapomnieć o tym może nawet najważniejszym etapie montażu, który stanowi podbudowa.
Rodzaj podbudowy powinien zostać dobrany przez inżyniera, a następnie zapisany w projekcie budowlanym. Jej dobór zależy przede wszystkim od lokalnych warunków glebowych, a także od przeznaczenia nawierzchni.
W większości przypadków, przy twardym podłożu, można wykonać uniwersalną podbudowę o wysokości: 10 cm dla ruchu pieszego, 20-30 cm dla samochodów osobowych, 45-55 cm dla samochodów ciężarowych. Warunek geologiczny wymusza zastosowanie głębszej o ok. 20 cm podbudowy na gruntach mniej przepuszczalnych, takich jak glina.
Niezależnie od wszystkiego należy pamiętać, że tylko prawidłowe wyrównanie i ubicie warstwy nośnej i wyrównującej daje pewność, iż kratki nie uszkodzą się pod kołami samochodów, a na drodze nie będą tworzyły się doły.
Pozdrawiamy