Jaką podbudowę zastosować pod eko kratkę?

Odpowiednia podbudowa stanowi niejako fundament pod położenie eko kratki. Bez należytego przygotowania powierzchni nawet najdokładniej przeprowadzony montaż nie przyniesie oczekiwanego efektu ? kratki będą się zapadać, w konsekwencji czego mogą się połamać, tracąc swoje właściwości nośne. W rezultacie nawierzchnia nie sprawdzi się w praktycznym zastosowaniu, a i straci wartość wizualną. Ponadto wymagać będzie remontu, który może wręcz podwoić koszty inwestycji. Dlatego właśnie nie należy zapomnieć o tym może nawet najważniejszym etapie montażu, który stanowi podbudowa.

Rodzaj podbudowy powinien zostać dobrany przez inżyniera, a następnie zapisany w projekcie budowlanym. Jej dobór zależy przede wszystkim od lokalnych warunków glebowych, a także od przeznaczenia nawierzchni.

Eko kratka wypełniona kruszywem

Eko kratka wypełniona kruszywem

W większości przypadków, przy twardym podłożu, można wykonać uniwersalną podbudowę o wysokości: 10 cm dla ruchu pieszego, 20-30 cm dla samochodów osobowych, 45-55 cm dla samochodów ciężarowych. Warunek geologiczny wymusza zastosowanie głębszej o ok. 20 cm podbudowy na gruntach mniej przepuszczalnych, takich jak glina.

Niezależnie od wszystkiego należy pamiętać, że tylko prawidłowe wyrównanie i ubicie warstwy nośnej i wyrównującej daje pewność, iż kratki nie uszkodzą się pod kołami samochodów, a na drodze nie będą tworzyły się doły.

Zazieleniona eko kratka

Zazieleniona eko kratka

Pozdrawiamy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>